Το σχολείο μας από πέρσι συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ με τίτλο OUT OF THE BOX ως συντονιστικό σχολείο. Εταίροι στο πρόγραμμα είναι σχολεία από Ελλάδα (Θεσσαλονίκη), Ιρλανδία (Λίμερικ), Πορτογαλία (Μαδέιρα), Γερμανία (Ντουζελντορφ) και Κροατία (Μπίλιε).
Οι στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος συγκεντρώνονται στις πιο κάτω 3 θεματικές ενότητες:
* Ψηφιακή Εκπαίδευση
* Περιβαλλοντική Αγωγή
* Προώθηση του αθλητισμού
Όλα τα προϊόντα που έχουν παραχθεί τόσο από το σχολείο μας όσο κι από τα εταιρικά σχολεία βρίσκονται στην επίσημη ιστοσελίδα του Etwinning Live που είναι ανοιχτή για όλους.
https://twinspace.etwinning.net/128109/home
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1η Θεματική Ενότητα
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στο σχολείο μας εντελώς αναπάντεχα ένα παράξενο κλειστό κουτί εμφανίστηκε και όλα τα παιδιά αναρωτήθηκαν τι να κρύβεται μέσα. Πληροφορίες ανάφεραν ότι υπάρχει ένα μυστήριο πλασματάκι και είναι αρκετά περίεργο για τους ανθρώπους και το σχολείο μας.
Tα παιδιά φαντάστηκαν το πλασματάκι και το ζωγράφισαν. Μετά από ένα μικρό διαγωνισμό επιλέγηκε η ζωγραφιά για να γίνει η μασκότ του προγράμματος του σχολείου.
Στο πιο κάτω ebook μπορείτε να δείτε όλα τα στάδια μέχρι τη δημιουργία με 3D pen της μασκότ μας Πίκο Λίκο !!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η μασκότ του προγράμματος ERASMUS+, Πίκο Λίκο, ενδιαφέρθηκε να μάθει για εμάς τους μαθητές. Ο Ορφέας και η Αφροδίτη, 2 φανταστικοί μαθητές του σχολείου, περιγράφουν το χωριό τους - Δάσος Άχνας- και το σχολείο τους. Αναφέρουν τι κάνουν καθημερινά στο σχολείο και στον ελεύθερο τους χρόνο. Τους αρέσει ο αθλητισμός και οι επισκέψεις σε φεστιβάλ και άλλες εκδηλώσεις στην Κύπρο.
Όλες οι λεπτομέρειες στο λινκ του eBook
https://read.bookcreator.com/D6cy7aZASwc2YwErE3fMKSXS7co2/P61KNRUaT42Djmi00rryQw
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Οι μαθητές είχαν την εμπειρία για μάθηση μέσω της εικονικής και επαυξημένης εικονικότητας.
Επαυξημένη πραγματικότητα (αγγλικά: augmented reality) είναι η σε πραγματικό χρόνο άμεση ή έμμεση θέαση ενός φυσικού, πραγματικού περιβάλλοντος, του οποίου τα στοιχεία επαυξάνονται από στοιχεία αναπαραγόμενα από συσκευές υπολογιστών, όπως ήχος, βίντεο, γραφικά ή δεδομένα τοποθεσίας.
Εικονική πραγματικότητα (αγγλικά: virtual reality ή VR) ονομάζεται η προσομοίωση ενός πραγματικού η φανταστικού περιβάλλοντος από έναν υπολογιστή.
Πρώτα επιτεύχθηκε η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από το λειτουργό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Χρήστο Ρουσσιά. Μετά τα παιδιά είχαν την ευκαιρία μέσα από τα μαθήματα της Ιστορίας να γνωρίσουν αρχαιολιθικά αντικείμενα, να ταξιδέψουν στους πλανήτες και το ηλιακό μας σύστημα και να γνωρίσουν τέρατα και άλλα πλάσματα της φαντασίας.
Μπορείτε να δείτε όλες τις δραστηριότητες στο πιο κάτω eBook
https://read.bookcreator.com/D6cy7aZASwc2YwErE3fMKSXS7co2/a8r8c4WSRxObO87E0V-9eg
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Εικονική Περιήγηση στο χωριό μας
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες δραστηριότητες του προγράμματος ERASMUS+ ήταν η δημιουργία διαδραστικών εικόνων και βίντεο που δείχνουν τα σημεία ενδιαφέροντος του χωριού μας.
Ακολουθώντας το πιο κάτω λινκ (πατήστε πάνω στο χάρτη) μπορείτε να περιηγηθείτε σε όλες τις πόλεις που συμμετέχουν στο πρόγραμμα μαζί μας και να δείτε το σχολείο τους και τα αξιοθέατα τους. Στο ThingLink της Κύπρου μπορείτε να περιηγηθείτε στην κοινότητά μας και να δείτε το προαύλιο του σχολείου, να δείτε το εσωτερικό του σχολείου με τα διάφορα πρότζεκτς που έγιναν κατά καιρούς και ακολούθως να γνωρίζετε τις εκκλησίες της κοινότητας, το γήπεδο του Εθνικού Άχνας, την κεντρική πλατεία του χωριού και την κατεχόμενη Άχνα.
____________________________________________________________________
2η Θεματική Ενότητα: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, η περιβαλλοντική πολιτική του σχολείου μας επικεντρώθηκε στο ακόλουθο θέμα-πρόβλημα: Εξεύρεση αποτελεσματικών τρόπων επίλυσης του προβλήματος της υπερθέρμανσης στις τάξεις του σχολείου, ιδιαίτερα κατά τους θερμότερους μήνες του χρόνου, γεγονός που προκαλεί δυσφορία τόσο σε μαθητές όσο και σε εκπαιδευτικούς, εμποδίζοντας την αποτελεσματική μαθησιακή διαδικασία. Με άλλα λόγια, στόχος ήταν να βρεθούν τρόποι μείωσης της θερμοκρασίας μέσα στις τάξεις, ειδικά τους θερμότερους μήνες. Επίσης, λήφθηκαν γενικές ενέργειες για την αύξηση των σκιερών θέσεων στην αυλή του σχολείου, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η αύξηση της θερμοκρασίας στους χώρους του σχολείου. Γι΄αυτό και ο Πίκο Λίκο ρωτάει «What’s wrong with the sun?” (Ποιο είναι το πρόβλημα με τον ήλιο;).
Η σημαντικότερη δράση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του προβλήματος της υπερθέρμανσης στις τάξεις του σχολείου, ήταν η δημιουργία κάθετων κήπων. Προς επίτευξη του πιο πάνω στόχου, τα παιδιά ενημέρωσαν την τοπική αρχή της κοινότητας και το Υπουργείο Παιδείας και ζήτησαν τη βοήθειά τους. Ως αποτέλεσμα αυτού, προμηθεύτηκαν στο σχολείο δέντρα και θάμνοι, τα οποία τοποθετήθηκαν στην αυλή του σχολείου.
Δημιουργήσαμε κάθετο κήπο στην μπροστινή όψη του κτιρίου του σχολείου.Τα φυτά στηρίζονταν σε οριζόντια στηρίγματα και όταν τα φυτά βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη, εμποδίζουν τον ήλιο να εισέλθει στο γραφείο των εκπαιδευτικών και της διευθύντριας
Επίσης, για τη δημιουργία φυσικής σκιάς για τις τάξεις, φυτέψαμε μαστιχόδεντρα και φοινικόδεντρα. Επιπλέον, δημιουργήσαμε σκιά στο χώρο στάθμευσης, φυτεύοντας κυπαρίσσια, για να μειωθεί κι η αντανάκλαση ακτινοβολίας από το μπετόν.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί πως στην περιφέρεια του σχολείου και σε μεγάλο μέρος της αυλής του σχολείου υπάρχει μικρό δάσος, το οποίο αποτελεί τον ωραιότερο φυσικό τρόπο σκίασης μεγάλου μέρους του σχολικού χώρου.
Ένα τελευταίο μέτρο που λήφθηκε για να διασφαλίσουμε ότι η θέρμανση του ήλιου δε θα συνεχίσει να μας επηρεάζει ήταν η θερμομόνωση των αιθουσών του σχολείου. Στο σχολείο μας χρησιμοποιήσαμε θερμομονωτικά υλικά για την κάλυψη της ταράτσας του κτιρίου. Επίσης, εγκαταστήσαμε σύστημα εξαερισμού για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας του αέρα. Με τον τρόπο αυτό, μπορούμε και διατηρούμε τις τάξεις μας δροσερές, παρά τις υψηλές θερμοκρασίες.
Βέβαια ασχοληθήκαμε και με άλλες δραστηριότητες που αφορούν τηυν περιβαλλοντική εκπαίδευση όπως η ανακύκλωση χαρτιού, πλαστικού και μπαταριών, λαδιού και κομποστοποίηση.
Δείτε όλες τις δραστηριότητες στο λινκ
__________________________________________________________________________
3η Θεματική Ενότητα
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Η 3η χρονιά του προγράμματος αποσκοπούσε στην προώθηση αθλητικών δραστηριοτήτων, δίνοντας ευκαιρίες στα παιδιά για κίνηση και εξάσκηση πέραν από τα προβλεπόμενα του αναλυτικού προγράμματος.
Στα πλαίσια της Εβδομάδας Αθλητισμού όλα τα παιδιά του σχολείου μας διασκέδασαν λαμβάνοντας μέρος σε μάθημα zumba. Επίσης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με τους γονείς τους στη μέρα «Αθλούμαι με τους γονείς» και να πάνε περπάτημα μαζί τους, να παίξουν παιχνίδια Survivor, πινγκ πονγκ και ποδοσφαιράκι.
Το παιχνίδι προσανατολισμού βοήθησε πολύ τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και να συνεργαστούν μεταξύ τους ψάχνοντας τον χαμένο θησαυρό.
Αξέχαστη ήταν και η εμπειρία ποδηλατώ για τον δρόμο για το σχολείο. Τα παιδιά με τα κράνη τους και ακολουθώντας τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας έφτασαν το πρωί στο σχολείο με τα ποδήλατά τους.
Επιπλέον, πολλά ομαδικά παιχνίδια που περιλαμβάνονται στο αναλυτικό πρόγραμμα διδάσκονται στο σχολείο όπως καλαθόσφαιρα, αντισφαίριση και ποδόσφαιρο. Ενισχύοντας τις δεξιότητες των παιδιών οργανώθηκαν μαθήματα καλαθόσφαιρας και αντισφαίρισης με προπονητή και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να διδαχθούν βασικές δεξιότητες για το κάθε άθλημα.
Η πιο διασκεδαστική δραστηριότητα για τα παιδιά ήταν η συμμετοχή τους στη μέρα ναυταθλημάτων και στη μέρα με τα αθλήματα παραλίας. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με αθλήματα νερού όπως σανίδα, κανό καγιάκ και ιστιοπλοΐα και με αθλήματα που παίζονται στην άμμο όπως μπιτς τέννις, μπιτς βόλεϋ και φούτσαλ.
Όλα τα σχολεία εταίροι αποφάσισαν όπως εισαγάγουν ένα νέο παιχνίδι στη Φυσική Αγωγή. Επιλέχτηκε το Low T-ball tennis που αποτελεί προπομπό του κανονικού τέννις. Πρόκειται για ένα ομαδικό παιχνίδι που παίζεται σε δύο ομάδες των δύο παιδιών με ρακέτες με τη χρήση μιας πόρτας σε σχήμα Τ στη μέση. Το παιχνίδι αγαπήθηκε ιδιαίτερα και παίζεται κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων επίσης.
Παράλληλα με τις αθλητικές δραστηριότητες προωθείται η υγιεινή διατροφή με δραστηριότητες στο σχολείο όπως ετοιμασία υγιεινού προγεύματος, πώληση υγιεινών τροφών στην καντίνα και παρότρυνση για απόκτηση υγιεινών τρόπων ζωής και διατροφης.
Δείτε όλες τις δραστηριότητες στο λινκ